نقل قول‌ها و گفتارهای متعددی از نظامیان، مقامات سابق و کارشناسان اسرائیل وجود دارد که نارضایتی آن‌ها را از ادامه جنگ نشان می‌دهد. نگاهی به این نقل قول‌ها حجم مخالفت‌ها در اسرائیل با ادامه جنگ در غزه را ثابت می کند.

نظامیان صهیونیست

همشهری آنلاین: نقل قول‌ها و گفتارهای متعددی از نظامیان، مقامات سابق و کارشناسان اسرائیل وجود دارد که نارضایتی آن‌ها را از ادامه جنگ نشان می‌دهد. نگاهی به این نقل قول‌ها حجم مخالفت‌ها در اسرائیل با ادامه جنگ در غزه را ثابت می کند.

بازنده جنگ هستیم: «ژنرال اسحاق بریک» از فرماندهان سابق ارتش رژیم صهیونیستی در سخنانی تاکید کرده است که قبل از حمله زمینی به غزه، 6 مرتبه با نتانیاهو دیدار کرده و به او نسبت به ماندن نیروهای اسرائیلی در این باریکه هشدار داده بود. او تاکید کرد که ما بازنده جنگ در غزه هستیم. وی اذعان کرد که ما قادر به نابودی حماس نیستیم و چون ما ارتشی کوچک هستیم که قادر به نابودی حماس نیست، قطعا به توقف جنگ بیش از ادامه آن نیازمندیم.

ارتش خسته و در حال شکست است: «آلون بن دیوید»، تحلیلگر نظامی روزنامه عبری زبان معاریو گفته است که ارتش رژیم صهیونیستی پس از 8 ماه جنگ شدید خسته است. بن دیوید تاکید کرد که به رغم دستاوردهای تاکیتیکی ارتش در میدان نبرد، کابینه جنگ و ستاد کل ارتش رژیم صهیونیست در تحقق اهداف جنگ مفتضحانه شکست خوردند و این رژیم اکنون در آستانه شکستی استراتژیک قرار دارد.

نتانیاهو را متوقف کنید: «یائیر لاپید»، رئیس جریان اپوزیسیون رژیم صهیونیستی تاکید کرده است با کشته شدن روزانه نظامیان اسرائیلی در غزه، قاطعانه با نتانیاهو مخالف هستیم و خواستار توقف جنگ در غزه تا همین جا هستیم. او اظهار داشت که نتانیاهو طوری رفتار می‌کند انگار حمله هفتم اکتبر اتفاق نیفتاده است و این در حالی است که این حمله در دوره نخست وزیری او اتفاق افتاده است.

شکست مفتضحانه: «حاییم رامون»، وزیر دادگستری اسبق رژیم صهیونیستی به شکست ارتش این رژیم در غزه اذعان و تصریح کرد که کابینه جنگ و ستاد کل ارتش رژیم صیونیستی در تحقق اهداف جنگ در غزه مفتضحانه شکست خوردند، اما حماس در سراسر نوار غزه ثابت قدم و پابرجاست و ما در آستانه یک شکست استراتژیک هستیم، پس هرچه زودتر بایستی ماشین جنگی در غزه را متوقف کرد.

غیرممکن بودن نابودی حماس: «گادی آیزنکوت»، وزیر کابینه جنگ رژیم صهیونیستی تاکید کرده است که هر کس بگوید ما گردان‌های حماس در رفح را نابود می‌کنیم و سپس اسرای اسرائیلی را آزاد می‌کنیم در حال ایجاد توهم است. او اذعان کرد که حماس یک سازمان ایدئولوژیک است و اگر امروز در غزه انتخابات برگزار شود، قطعا پیروز خواهد شد. سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی هم به نقل از آیزنکوت بیان کرد که دولت در بازگرداندن امنیت برای اسرائیلی‌ها شکستی مفتضحانه خورده است و بهتر است دیگر به جنگ ادامه ندهیم.

کد خبر 856770

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha